En la classe del
dimarts 29 d’octubre, vam parlar dels tipus de models d’intervenció didàctics
que podríem trobar, ja que un grup de companyes van exposar aquest tema.
Començàren
parlant de la programació d’una unitat didàctica, ja que aquesta integra la
programació d’aula, així com, els aspectes a tindre en compte serien:
·
L’aprenentatge significatiu: Deuríem de tenir en compte els
coneixements previs del nostre alumnat, els coneixements funcionals (elements
de la vida quotidiana o de les pròpies vivències) i els continguts han de ser motivadors.
·
La teoria constructivista de l’aprenentatge: L’aprenentatge
es construir amb el que el xiquets i les xiquetes volen aprendre, per la qual cosa
hauríem que tenir en compte les vivències, les experiències o els interessos
del nostre alumnat.
·
La perspectiva del coneixement globalitzador i relacional: L’aprenentatge
es construeix quan l’alumnat estableix relacions entre el contingut y els
elements de la seua vida quotidiana.
Per
fer una unitat d’intervenció didàctica haurem de adaptar-la al nostre alumnat
tenint en compte el tems, l’edat, els coneixements previs i el context de l’aula.
A més a més, hauríem de negociar el contingut que volem tractar amb l’alumnat
per a finalment poder elegir un model d’intervenció adequat.
Exemples d’unitats
d’intervenció didàctica:
UNITATS DIDÀCTIQUES
|
||
PROJECTES D’ESCRIPTURA
|
PROJECTES DE TREBALL
|
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
|
Són projectes que s’organitzen al voltant de la
producció d’un text. Per exemple el còmic i la poesia
|
Són projectes, els continguts dels quals es
negocien entre professorat i alumnat.
|
Unitat d’intervenció on es programa partint de
l’activitat i no dels continguts lingüístics.
|
Enfocament textual.
|
Enfocament globalitzador i constructivista.
|
Enfocament textual.
|
Els contextos habituals en els que es realitzen
son la L1 i la L2.
|
Els contextos habituals en els que es realitzen
son la L1 i la L2, així com, la utilització de la LE en l’alumnat competent.
|
Els contextos habituals en els que es realitzen
son la L1i la L2.
|
La llengua adquireix un significat real.
|
La llengua s’utilitza en un context real com a
mitjà de comunicació oral i escrit.
|
La llengua s’utilitza en un context real com a
mitjà de comunicació oral i escrit.
|
Finalment, hem
fet una activitat conjunta en classe, així que hem dividit la classe en 3 equips
grans. L’activitat consistia en que cada grup inventara i explicara una unitat
didàctica de manera ràpida, per a fer l’exercici hem repartir els tipus
d’unitats didàctiques que podem trobar (projectes d’escriptura, projectes de
treball i seqüència didàctica).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada