Translate

dimarts, 5 de novembre del 2013

MODELS D’INTERVENCIÓ DIDÀCTICS

En la classe del dimarts 29 d’octubre, vam parlar dels tipus de models d’intervenció didàctics que podríem trobar, ja que un grup de companyes van exposar aquest tema.
Començàren parlant de la programació d’una unitat didàctica, ja que aquesta integra la programació d’aula, així com, els aspectes a tindre en compte serien:
·         L’aprenentatge significatiu: Deuríem de tenir en compte els coneixements previs del nostre alumnat, els coneixements funcionals (elements de la vida quotidiana o de les pròpies vivències) i els continguts han de ser motivadors.
·         La teoria constructivista de l’aprenentatge: L’aprenentatge es construir amb el que el xiquets i les xiquetes volen aprendre, per la qual cosa hauríem que tenir en compte les vivències, les experiències o els interessos del nostre alumnat.
·         La perspectiva del coneixement globalitzador i relacional: L’aprenentatge es construeix quan l’alumnat estableix relacions entre el contingut y els elements de la seua vida quotidiana.
Per fer una unitat d’intervenció didàctica haurem de adaptar-la al nostre alumnat tenint en compte el tems, l’edat, els coneixements previs i el context de l’aula. A més a més, hauríem de negociar el contingut que volem tractar amb l’alumnat per a finalment poder elegir un model d’intervenció adequat.
Exemples d’unitats d’intervenció didàctica:

UNITATS DIDÀCTIQUES
PROJECTES D’ESCRIPTURA
PROJECTES DE TREBALL
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
Són projectes que s’organitzen al voltant de la producció d’un text. Per exemple el còmic i la poesia
Són projectes, els continguts dels quals es negocien entre professorat i alumnat.
Unitat d’intervenció on es programa partint de l’activitat i no dels continguts lingüístics.
Enfocament textual.
Enfocament globalitzador i constructivista.
Enfocament textual.
Els contextos habituals en els que es realitzen son la L1 i la L2.
Els contextos habituals en els que es realitzen son la L1 i la L2, així com, la utilització de la LE en l’alumnat competent.
Els contextos habituals en els que es realitzen son la L1i la L2.
La llengua adquireix un significat real.
La llengua s’utilitza en un context real com a mitjà de comunicació oral i escrit.
La llengua s’utilitza en un context real com a mitjà de comunicació oral i escrit.

Finalment, hem fet una activitat conjunta en classe, així que hem dividit la classe en 3 equips grans. L’activitat consistia en que cada grup inventara i explicara una unitat didàctica de manera ràpida, per a fer l’exercici hem repartir els tipus d’unitats didàctiques que podem trobar (projectes d’escriptura, projectes de treball i seqüència didàctica).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada