Translate

dissabte, 21 de desembre del 2013

CONCLUSIONS


Ens agradaria tancar aquest bloc amb una breu conclusió:

Considerem aquesta assignatura ha sigut un breu però intens recorregut pel que fa a la temàtica de la lectura i l’escriptura, de llengua l’educació Infantil.

A través de les exposicions de les nostres companyes i a través de la realització d’aquest bloc hem pogut ampliar els nostres coneixements i consolidar d’altres que ja hem tractat en altres assignatures i cursos.

Al llarg d’aquest trimestre ens hem adonat que ensenyar llengua no és una tasca gens fàcil, tot i que ho sembla.

Realment una vegada et poses “mans a l’obra” t’adones que es por fer de gran diversitat de maneres, no obstant això, si es vol ensenyar llengua, si es vol que els xiquets/es desenvolupen habilitats tan bàsiques com són llegir i escriure i  a més, ho fagen d’una forma entretinguda, significativa, contextualitzada i fent servir un enfocament comunicatiu i una metodologia constructivista. Aleshores, segur esteu d’acord en mi, ensenyar llengua esdevé quelcom prou més complicat. 

Creguem que ser professor/a és una professió 100% vocacional i tots/es volem el millor per als xiquets/es, és per això que considerem és importantíssim estar ben formats acadèmica i pedagògicament, conèixer allò que vol dir aprenentatge significatiu, el que implica el constructivisme, i cóm es du a terme l’ensenyament de llengua d’un enfocament comunicatiu.

Aquest any a l’assignatura que hem cursat, no hem vist tots els aspectes que ens haguera agradat i tal vegada no hem fet tots els treballs pràctics que haguérem volgut (realització d’algun unitat didàctica més, o d’algun projecte). No obstant això, amb el temps que hem tingut i la càrrega de treball d’altres assignatures, s’ha fet impossible fer-ho.

Havent aclarit el que hem esmentat anteriorment, sí que volem deixar constància de tot el que hem aprés, com ja hem dit anteriorment, gràcies a les diverses exposicions que s’han realitzat a classe, hem pogut recollir en aquest bloc tan aspectes teòrics (la llengua al currículum d’Infantil, metodologia TIL i TILC) com dinàmiques de treball (text lliure, dictat a l’adult, escriptura espontània, construcció col·lectiva, ús de generes discursius ) activitats pràctiques (identificar escrits, ordenar llibres a l’aula, llegir en veu alta textos interessants...), així com, altres recursos (llista, carta, nota, recepta de cuina, conte, noticia, relat de fets, àlbum il·lustrat) per a iniciar a l’alumnat en la lectoescriptura.

Tot açò i moltes coses més que ja vam comentar en l’autoavaluació de l’últim dia de classe.

En definitiva aquesta assignatura ens ha deixat amb un bon sabor de boca, i amb ganes de saber més, de seguir formant-nos coma professors/es d’Educació Infantil, pensem que encara ens quedem moltes més coses per aprendre. No obstant això, poc a poc anem tenint més clar quin ha de ser el nostre paper i de quina manera hem d’ensenyar i planificar llengua a aquesta etapa tan crucial per als xiquets/es com és l’educació infantil. Esperem doncs, no oblidar tot el que hem parlat a classe, tot el que hem après i poder aplicar-ho en un futur.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada